תפריט
לא נמצאו מוצרים בסל.

תרפיית קינזיו טקס

השאירו פרטים ואחזור אליכם בבהקדם

תרפיית הקינזיו טקס פותחה לפני למעלה מ-30 שנה על ידי הד”ר קנזו קאזה, כירופרקט אמריקאי ממוצא יפני. לפי ד”ר קאזה, מרבית הבעיות המוסקולוסלטאליות בהן טיפל, מקורן בתפקוד תנועתי לקוי של העור, השרירים ורקמות החיבור (מיו-פאשיה). לפי ד”ר קאזה, הפעילות השרירית “המכנית” חשובה לא רק למטרות תנועה אלה חשובה לשמירה על הומיאוסטזיס של הגוף (טמפ’, חומציות, מחזור דם וזרימה לימפטית) , מכאן החשיבות של החזרה מוקדמת ככל האפשר לתנועתיות. על מנת להשיג מטרה זו עבד ד”ר קאזה עם המצעים שהיו בנמצא באותו זמן, סוגים שונים של טייפים לא אלסטיים. התוצאות לא השביעו את רצונו של ד”ר קאזה שהחל לפתח טייפ אלסטי שיאפשר תנועתיות ועל ידי כך ישפר פעילות טובה יותר של הרקמות הקשורות למערכת השריר-שלד, זאת על ידי:

  1. הורדת נפיחות ובצקות.
  2. החזרת העור, השריר והפאשיה למצבם הטבעי (הפחתת מתח).
  3. הפחתת כאב.
  4. שיפור מחזור הדם וזרימה לימפטית.
  5. שיפור ביציבות המפרקית באמצעות גירויים פרופריוצפטיביים.

תרפיית ה-KT זכתה לפרסום עולמי באולימפיאדת סיאול ב- 1988, כאשר שימשה האתלטיים היפנים. בשנת 1995 נחשפה השיטה לראשונה בארצות הברית. באולימפיאדת אתונה ב- 2004 וב- 2008 באולימפיאדת בייג’ין טופלו באמצעותה מספר רב של ספורטאים במרכז לטיפולי פיזיותרפיה.
כיום השיטה מיושמת על ידי מטפלים פארא רפואיים – פיזיותרפיסטים, כירופרקטים, מרפאים בעיסוק, ספורט-תראפיסטים ועוד.. ובתחומי הרפואה – אורטופדיה, כירורגיה, שיקום נוירולוגי, ילדים ומבוגרים ועוד.
הגישה הטיפולית בקינזיו טקס מבוססת על הבנה מעמיקה של האנטומיה והפיזיולוגיה של העור, השרירים, הגידים, הרצועות והאיברים הפנימיים והקשר ביניהם באמצעות רקמות החיבור (הפאשיה השטחית והפאשיה העמוקה). כל אלו מושפעים מהרצף האנטומי וההתנהגות על פי עקרונות מודל הטנסגריטי/ .Tensegrity
הטייפ הינו אמצעי להשגת מטרות טיפוליות שונות שמתבצעות באמצעות אפליקציות שונות. מבלי הבנה וידע מקצועי הדבקת הטייפ לא תפתור את בעיית המטופל.

הטיפול בשיטת קניזיו טקס כולל את השלבים הבאים:

  1. ראיון הנבדק, כולל בירור ההיסטוריה הרפואית של המטופל וברור התלונות הנוכחיות. גורמים אפשריים לבעיה. בדיקות/בירורים שעבר ומצב בריאותו הכללי.
  2. בדיקה פיזיקאלית הכוללת את הבדיקות הייחודיות לגישה הטיפולית באמצעות קניזיו טקס.
  3. בחירת טכניקת הטיפול המתאימה מתוך המגוון הקיים בגישת הקניזיו טקס לטיפול בשרירים, גידים, רצועות ולימפה, בהתאם למטרות הטיפול.
    שיטת הקניזיו טקס משולבת עם טיפולים אחרים כגון: תרפיה מנואלית, התעמלות מתקנת, חימום/קירור, דיקור ואחרים.

הטייפ הייחודי עשוי מ-100% כותנה ודבק אקרילי רפואי, באמצעותו נצמד הטייפ לעור. הטייפ אינו מכיל לטקס. הטיפול באמצעות הקניזיו טקס מתבסס על התכונות המכניות של הטייפ הדומות לתכונות המכניות של העור (עובי, משקל,אלסטיות). בדומה לעור, הטייפ גמיש מאוד ונמתח עד כ- 100% מאורכו. הדבק האקרילי הרפואי רגיש לחום ואינו מעורר תגובות אלרגניות. הטייפ עמיד במים וזיעה ויכול להישאר על המטופל מספר ימים בהתאם לצרכי הטיפול.

ההשפעות העיקריות של שיטת קניזיו טקס על הגוף:

  • השפעה על העור – השפעה על מנגנונים להפחתת כאב. הורדת המתח מהעור ושחרור מכנו רצפטורים וכמו רצפטורים מגירוי מקומי הנוצר מלחץ ונוכחות מדיא טורים דלקתיים
  • שיפור בזרימת הדם והלימפה – בזמן פגיעה המרווח בין העור לבין השריר מצטמצם כתוצאה מחסימה של הזרימה הלימפטית וזרימת הדם. חסימה זו מעוררת חיישני כאב הנמצאים ברקמת העור ( סיבי אלפה-די). הקינזיו טקס מגדיל את המרווח ומאפשר שחרור של חסימה זו.
  • שיפור תפקוד הפאשייה – שיפור מחזור הדם וזרימה לימפטית ימנעו סטזיס של נוזל. שקיעה של פיברין ומניעת הדבקויות ומניעת הדבקויות. שחרור קולטנים וקצות עצבים וישפרו את התנועה וישפיעו על ארגון הסיבים של רקמות החיבור.
  • שיפור בתפקוד השריר – הקינזיו טקס יעיל בהחזרה ושיפור הטונוס בשרירים שנפגעו על ידי שימוש יתר או פציעה. כאשר הטייפ מונח על השרירים שהוי נתונים בעומס יתר וכתוצאה מכך נפגעו ונגרמה דלקת, הקינזיו טקס יעיל ביצירת תמיכה לשריר הפגוע ושיפור תפקוד השריר החלש.
  • שיפור יציבות מפרקית ותפקוד עצבי שרירי – חוסר יציבות מפרקית גורם נזק למייצבים הפסיביים של המפרק (רצועות או קופסית המפרק) או למייצבים דינמיים (שרירים) כתוצאה מירידה בכוח שרירים או תגובת עיכוב הכאב. חוסר יציבות מגבירה ומשנה את העומסים המופעלים על המפרק ומפריעה לתפקודו. הקינזיו טקס מאפשר ייצוב של המפרק, שיפור הקשר העצבי-שרירי, שיפור תפקוד השרירים ואיזון הכוחות הפועלים על המפרק.

להתייעצות התקשרו: 1-700-052-053

דילוג לתוכן