תפריט
לא נמצאו מוצרים בסל.

עיסוי רפואי ופיברומיאלגיה

השאירו פרטים ואחזור אליכם בבהקדם

פיברומיאלגיה הינה תסמונת המתארת מצב שכיח של כאב שרירים מפושט ותשישות. משמעות השם פיברומיאלגיה הינה כאב בשרירים ובסיבי רקמות החיבור- גידים ורצועות.
פיברומיאלגיה מוכרת כתסמונת מאחר והיא מהווה אוסף של תסמינים וסימנים המתרחשים יחדיו. סימן הינו מה שמוצא הרופא בבדיקה, תסמין הוא מה שהחולה מדווח עליו לרופא.
העיסוי הרפואי הינו כלי הטיפול היעיל היותר בתסמונת זו!
פיברומיאלגיה היא מחלה של רקמות רכות או ראומטיזם של השרירים .ראומטיזם מתייחס לכאב ולקישיון הקשורים בדלקות פרקים ובהפרעות של המפרקים, השרירים והעצמות. לעיסוי הרפואי אשר הינו שיטת טיפול מדויקת העושה שימוש בידע נרחב באנטומיה ובהכרה של מערכת השלד והשרירים והפתולוגיות אשר תוקפות את גופנו ישנה היכולת לתת מענה נרחב להקלה על תסמיני המחלה.
מטרתו של טיפול עיסוי רפואי הינה, להחזיר לגוף יכולת תפקוד תקינה, להקל על כאבים, שחרור שרירים מכווצים ושיפור טווחי התנועה במפרקים אשר מוביל בסופו של דבר לשיפור התחושה הכללית.
במהלך טיפול עיסוי רפואי, משתמש המטפל במגוון רחב של טכניקות טיפוליות ידניות- מנואליות המוכרות היטב מעולם הפיזיותראפיה.
לעיסוי הרפואי יכולת להתמודד עם הכאב הראשוני של הפיברומיאלגיה שבדרך כלל מופיע בכל הגוף, אם כי הוא עלול להתחיל באזור אחד, כמו הצוואר והכתפיים, ולהתפשט לאחר תקופת מה. למטפל בעיסוי רפואי כלים לעבודה פרטנית באזור ספציפי-צוואר שכמות, גב תחתון –רגליים וכו’ או עיסוי רפואי מפושט לכלל הגוף.
כאב הפיברומיאלגיה מתואר במגוון דרכים, ביניהן – שורף, מכרסם, רגיש ונוקשה שלכל תסמין מענה מדויק בטיפול עיסוי רפואי.
לעיתים קרובות ישנם שינויים ברמת הכאב ובמיקומו לפי השעות השונות של היום, רמת הפעילות הגופנית, מזג האוויר, דפוסי השינה ומידת הדחק (stress) ועל כן יש לתאם את טיפולי העיסוי הרפואי בהתאם לדפוסים הנ”ל.
רוב חולי הפיברומיאלגיה מדווחים שרמה מסוימת של כאב קיימת תמיד אך לאחר טיפול מגע וטיפול עיסוי רפואי בפרט ישנה תחושה שרמת הכאב בשרירים פוחתת, וגם התחושה של השפעת התמידית נעלמת למספר שעות עד ימים.
למרות שבבדיקה פיזית כללית לא נמצא בדרך כלל ממצא פתולוגי והחולים בפיברומיאלגיה נראים בריאים כלפי חוץ, בדיקה קפדנית של שריריהם תגלה רגישויות באזורים ובמקומות ספציפיים.
הנוכחות והתבנית של הנקודות הרגישות בשילוב עם סימפטומים של כאב, מבדילים את הפיברומיאלגיה משאר התסמונות והמחלות. לא כל הרופאים מכירים את התסמונת הזו, אך רוב הריאומטולוגים- מומחים לראומטיזם ומחלות פרקים מכירים אותה ויודעים כיצד לבדוק את הנקודות הרגישות כדי לאשש את אבחנתם ,אם זאת ההמלצה הרווחת כיום היא לגשת למטפל בעיסוי רפואי בגישת טריגר פוינט וזאת בשל הטעות הנפוצה של אבחון שגוי בין תסמונת הפיברומיאלגיה לבין רגישות יתר של נקודות מעוררות כאב.
שני העקרונות העיקריים בטיפול בפיברומיאלגיה מלבד טיפולי עיסוי רפואי הינם, הגדלת סיבולת לב-ריאה ומתיחות והתעמלות לשרירים המכווצים והכואבים.
התעמלות אירובית, נתגלתה כמועילה לחולי פיברומיאלגיה. חולים רבים מסוגלים לקחת חלק בתוכנית אימון אשר נותנת להם תחושה של בריאות, רווחה, הגברת הסיבולת והפחתת הכאב.
עליך להתעמל על בסיס קבוע, לדוגמא, פעם ביומיים, ולהגביר הדרגתית את הפעילות על מנת שתשיג רמת כושר גבוהה יותר.
מאובחנים בפיברומיאלגיה עלולים להירתע מטיפולי מגע ועיסוי רפואי בשל הסבל הרב מכאבים ומעייפות אך עם זאת תמיד מופתעים לגלות עד כמה ההקלה משמעותית לאחר טיפול עיסוי רפואי..
עיסוי רפואי יכול לעזור בשליטה על הכאב. מומלץ להתייעץ גם בפיזיותרפיסט לבניית תוכנית אימון ספציפית לשיפור היציבה, הגמישות והכושר.
פעמים רבות, ביקרו חולי פיברומיאלגיה אצל מומחים רבים בחיפוש אחר מענה ומזור. הדבר מוביל לפחד ותסכול אשר עלולים להגביר את הכאב. לעיתים קרובות אומרים לחולי פיברומיאלגיה שמשום שהם נראים בריאים ותוצאות הבדיקות שלהם נורמאליות, הם אינם סובלים מהפרעה אמיתית.
פיברומיאלגיה היא סיבה אמיתית לכאב כרוני ועייפות, וצריך להתייחס אליה כמו לכל מחלה כרונית אחרת. מצד שני, פיברומיאלגיה אינה מסכנת את החיים, לא גורמת לעיוות קבוע בגוף והמצב הכללי לעיתים נדירות מורע עם הזמן. לכן חשיבות מכרעת לטיפולי עיסוי רפואי תחזוקתיים לגוף אשר יישמרו את אלסטיות השרירים וימנעו פגיעה בטווחי תנועה נורמאליים של המפרקים.
.
טכניקות הרפיה (כמו מדיטציה, דמיון מודרך, יוגה, הרפיית שרירים פרוגרסיבית או ביופידבק) יכולות גם הן לעזור.

ככל שתלמד יותר על התסמונת, וככל שתיקח תפקיד פעיל במציאת הדרך להקלה על הסימפטומים, כך תשיג את התוצאה הטובה ביותר!

להתייעצות התקשרו: 1-700-052-053

דילוג לתוכן