תפריט
לא נמצאו מוצרים בסל.

דיקור סיני כטיפול בבעיות פוריות

השאירו פרטים ואחזור אליכם בבהקדם

בעיות פוריות וטיפול בהן בדיקור סיני – מאת הילה כץ, אתר פוריות וילודה.
בין 10-15 אחוזים מבני הזוג צפויים להיתקל בקשיי הריון, בשל בעיות פוריות (המוכרות גם בשם בעיות פריון, בעיות אי פוריות וכד’) שמקורן בגורמים שונים. בעיות אי פוריות נהוג לחלק לשלושה סוגים – בעיות אי פוריות שמקורן בגורם אצל האישה לרבות אנדומטריוזיס, תסמונת השחלה הפוליציסטית, חצוצרות חסומות, בעיות ביוץ וכד’; בעיות אי פוריות שמקורן אצל הגבר כגון ספירת זרע נמוכה, וריקוצלה, תנועתיות פגומה וכיו”ב; ובעיות אי פוריות הנעוצות בגורם שאינו ידוע.
בעוד שבעבר הכלים שהיו בידי הרפואה לטיפול בבעיות פיריון, היו מצומצמים למדי, ובני זוג רבים נאלצו לא אחת להשלים עם המצב ולקבל את העובדה שלא יוכלו להביא ילדים, הרי שבשני העשורים האחרונים חלו התפתחויות כבירות בתחום.
בידי הרפואה מצויים כיום כלים רבים לטיפול בבני זוג החווים בעיות פריון ובהם – הפריה חוץ גופית (IVF, הפריית מבחנה, הפרייה מלאכותית), GIFT (החדרת זרעונים וביציות אל החצוצרה), ZIFT (החדרת ביצית מופרית אל החצוצרה), מיקרומניפולציה (החדרת זרעון אל הביצית) ועוד.
טיפולים אלו שיפרו לאין ערוך את שיעור ההריונות בקרב מטופלים. כך, שיעור ההצלחה של טיפולי הפוריות המוכרים, נע כיום סביב 20%-30% הצלחה למחזור טיפול בממוצע. ואולם כאמור, שיעור ההצלחה של טיפולי פוריות עודנו רחוק ממאת האחוזים, ומשכך, אף כיום טיפולים אלו אינם נותנים מענה שלם לבעיות פוריות. כמו כן, מרבית טיפולי הפיריון כרוכים בתופעות לוואי שאינן קלות, ואף בזאת חסרונם.
על רקע חסרונות אלו של טיפולי פוריות קונבנציונאליים, התגברה בשנים האחרונות המגמה שעניינה, שילוב של טיפולים משלימים יחד עם טיפולי פוריות מסורתיים, אשר העיקריים שבהם הינם: דיקור סיני, עשבי מרפא והיפנוזה. אחד הטיפולים המשלימים הזוכה לפופולאריות גוברת ואף לתמיכת מומחים רבים הינו דיקור סיני בו מוחדרות מחטים אל נקודות לחץ בגוף, על מנת לסייע בבעיות תפקודיות שונות, השגת איזון הורמונלי ושיפור המצב הבריאותי הכללי של המטופל.
בטיפול בבעיות אי פריון (אי פוריות), דיקור סיני מכוון בעיקרו לצורך איזון ההורמונים בגוף (נתון מהותי הן לגבי ביוץ והן ביחס לכמות ואיכות הזרעונים), הגברת זרימת דם אל איברי רבייה, קבלת איזון כימי כללי, וסיוע בהיבטים נוספים ובהם – עיבוי הרירית ברחם, הפחתת התכווצויות של הרחם (העלולות לגרום להפלה טבעית), צמצום תופעות לוואי הנלוות לטיפולי פריון כגון בחילות חולשה וכיו”ב ועוד.
ואולם נראה, כי הקשת הרחבה של התופעות בהן יכול הדיקור הסיני לסייע, הינו רק אחת הסיבות לפופולאריות הרבה לה זוכה הדיקור הסיני בטיפול בבעיות פוריות וקשיי פוריות שונים. דומה, כי הסיבה העיקרית לפופולאריות הינה העובדה כי הדיקור הסיני מסייע בהגברת שיעור הצלחתם של טיפולי פוריות מסורתיים ובשונה מטיפולים אחרים, יעילותו זכתה לגיבוי אף במחקרים מקיפים למדי.
כך, מחקר שבוצע בקרב 160 נשים שעברו טיפולי הפריה חוץ גופית העלה, כי שילוב של הטיפול יחד עם דיקור סיני, העלה את שיעור ההצלחה של טיפולי ההפריה לכדי 40-50 אחוזים, בעוד שללא דיקור, עמדו אחוזי ההצלחה על 30 לערך בלבד. מחקרים אחרים הראו כי לדיקור סיני פוטנציאל במניעה וצמצום של הפלות טבעיות וכן בשיפור תנועתיות הזרע, איכותו וכמותו (אף שלא נמצא שיפור בפגמים מהותיים בזרעונים).
ככלל, טיפולי דיקור סיני אינם סותרים טכניקות אחרות, תכונה ההופכת את הטיפול למועדף הן כטיפול עצמאי והן בשילוב עם טיפולים נוספים כנגד אי פוריות ובעיקר, כאמור, טיפולי הפריה חוץ גופית. בנוסף, עלות הטיפול אינה גבוהה בהשוואה לפוטנציאל של הטיפול ויתרונותיו האפשריים אשר פותחים צוהר תקווה, לזוגות המתקשים להביא ילדים במסגרת טיפולי פריון מסורתיים. הטיפול עשוי להועיל לרבים, ובעיקר כאשר בעיית הפריון אינה בעיה מבנית (כגון חסימת צינורית זרע או חסימת חצוצרה), וכן כאשר הסיבה לבעיית אי הפריון אינה ידועה. מנגד נראה, כי דיקור עלול לא להתאים לחוששים ממחטים, ולמטופלים אחרים שעלולים שלא להרגיש בנוח עם הטיפול.
כן יובהר, כי בני זוג העוברים טיפולי פוריות ו/או מנסים להרות, ייוועצו ברופא ובמטפל טרם תחילת טיפולי דיקור סיני. בנוסף, אלו הסובלים מבעיית קרישה או אחרים הנוטלים תרופות מדללות (כגון אספירין), יידרשו לרוב להימנע מדיקור, ומחוייבים להיוועץ ברופא, לפני קבלת כל החלטה בנושא.

להתייעצות התקשרו: 1-700-052-053

דילוג לתוכן