תפריט
לא נמצאו מוצרים בסל.

דיקור יבש לנקודות טריגר

השאירו פרטים ואחזור אליכם בבהקדם

dreamstime_xs_2759431לנקודות טריגר משמשת מטפלים קליניים רבים ברחבי העולם.

דיקור יבש לנקודות טריגר נהייה נפוץ מאוד בקרב האקדמיות ללימודי פיזיותרפיה במספר הולך וגדל של מדינות בארה”ב.

ישנם מספר טכניקות שונות של דיקור יבש המבוססות על מודלים שונים. התייחסות מיוחדת ניתנת כאן לטכניקת הדיקור של הטריגר פוינט. טכניקת הטיפול בדיקור יבש לנקודות טריגר היא למעשה טכניקה חדשה המשולבת עם טכניקות טיפול פיזיולוגיות נוספות.

דיקור יבש לטריגר פוינט מתייחס גם לגירוי עצבי בהליך חודרני לשריר דרך העור, כפי שהשם מרמז. דיקור יבש ישירות לתוך נקודות טריגר בשרירי מערכת התנועה, הידועות גם כנקודות מקומיות ורגישות מאוד, כבועיות במיתר מתוח הניתנות למישוש ברקמת השריר. מטפלים רבים ברחבי העולם מתרגלים את השימוש בדיקור יבש כחלק מההתנסות הקלינית והלמידה שלהם ומשתמשים בה בנוסף למגוון רחב של כלים טיפוליים בעולם השיקום האורטופדי והפיזיותראפיה.

הדיקור היבש מתבלט בפשטות וביעילות שלו. אופן החדרת המחט מוכרת מזה אלפי שנים מעולם הרפואה הסינית המסורתית, אך עם זאת ההבדלים מהותיים. בעוד הרפואה הסינית מכוונת “לפתוח” ו”לשחרר” חסימות אנרגטיות על ידי דיקור נקודות מרדיאנים (ערוצי אנרגיה עפ”י הרפואה הסינית) באה טכניקת הדיקור היבש אשר משמשת לדיקורם של נקודות טריגר אשר מופו ונחקרו על פי מידות וסטנדרטים של עולם הרפואה המערבית. הדיקור הסיני מכוון להשגת איזון אנרגטי בגוף ולהביא לפתרונן (בין היתר) של בעיות פוריות, הפסקת עישון ותמיכה בתהליכי הרזיה, בעוד הדיקור היבש מתמודד בהצלחה עם בעיות אורטופדיות, בעיקר ממקור שרירי.

בשנת 1999 התפרסם הספר “כאב מיופציאלי ומוגבלות: המדריך לנקודות מעוררות כאב” Myofacial Pain & Dysfunction: the Trigger Point Manual)) של המחברים ד”ר ז’אנט טרוול וד”ר דייויד סימונס המציגים בפרוטרוט כל מה שהמדע יודע על נקודות מעוררות כאב ועל כאבים מוקרנים.הם מספקים אסמכתאות לקביעותיהם מתוך מאות מאמרים מדעיים בנושא, וגם הסמכות האישית שלהם מרשימה בפני עצמה. (המלצה חמה לרכישת המהדורה העברית “המדריך לטיפול עצמי בכאבים-די לכאב !”).

יעילות הדיקור היבש: היעילות של הדיקור היבש תלויה לחלוטין ביכולתו של המטפל לאבחן את מיקומן המדויק של נקודות הטריגר. ללא הכישורים האבחונים הנדרשים באיתורן, יהפוך הטיפול בדיקור יבש לתהליך אקראי לטיפול במקור הבעיה.

בנוסף ליכולת האיתור של נקודות הטריגר חשוב ביותר שהמטפל יפתח את הכישורים הבאים;

• יכולת לראות את שריריו של המטופל במעיין תמונת תלת מימד על מנת לאתר במדויק את מיקום הנקודה

• מיומנות ניתוח תנועה וטווחי שרירים

• אחיזה נכונה של איזור הדיקור כהכנה להחדרת המחט

• מיומנות דיקור מדויק של נקודת הטריגר היכולת הברורה של הדיקור היבש לסייע במקרים של בעיות בתפקודי שרירים הוכחה בבדיקות ובטיפולי דמה אשר שללו אפשרות לפלצבו.

סהר צור מתמחה בשיטת דיקור נקודות טריגר ובשיקום מערכת התנועה.
להתייעצות התקשרו: 1-700-052-053

דילוג לתוכן